martes, 25 de mayo de 2010

FESTA DE LA CUCULMECA


FESTA-SOPAR SOLIDARI DE LA CUCULMECA



Un any més es cel·lebra a Tarragona la Festa- Sopar solidari de la Cuculmeca.

Podreu sopar a la fresca i també gaudir de la música i el mercadet solidari que s'organitza per col·laborar amb aquest projecte educatiu a Nicaragua.

Us esperem el proper dissabte 29 de maig al Passeig de les Palmeres.

Tots hi esteu convidats!

sábado, 30 de enero de 2010

"3 colegios de la ciudad abrirán una nueva línea de P-3 en septiembre"

Us adjuntem l'article del dissabte 30 de gener del Diari de Tarragona, on s'informa de la ampliació de línees a tres escoles de la ciutat, entre les quals es troba la nostra escola.

jueves, 28 de enero de 2010

comença la construcció de l'escola

Com ja vam avançar, i encara que una mica endarrerides, el proper dilluns dia 1 començaran les obres de moviment de terres de la nostra escola. Tots els permisos d'obres estan concedits i l'acta de replanteig es signarà aquest mateix dilluns per part del Departament d'Educació, la constructora TAU-ICESA, GISA i l'estudi d'arquitectura.

Pel que sabem, els treballs de moviment de terra trigaran uns 15-20 dies, darrere els quals començarà a prendre forma l'edifici.

Ara el repte és acabar a temps per poder començar el curs amb tot l'equipament.

A la porta de l'escola n'hi ha penjat un retall de premsa amb la notícia que va donar el Diari de Tarragona avui. També us deixem un link amb les notícies de TAC 12, on vam sortir ahir:

http://tac12.lb.xalwebtv.ebdsoft.com/programa/107/noticies-12?a7eca8862593b770ffa28e0532e39562







jueves, 14 de enero de 2010

COMENCEN LES OBRES!!!!


El senyor Abellán, subdirector dels Serveis Territorials d'Educació a Tarragona, ens ha trucat avui per informar-nos que la setmana vinent començarà la construcció de l'edifici de la nostra escola. A més a més, ens ha assegurat que l'edifici estarà llest per començar el curs que ve a les noves instal·lacions.

viernes, 4 de diciembre de 2009

Aquest mes començaran les obres

Segons el Conseller d'Educació de l'Ajuntament de Tarragona, Sr. Sanahujes, les obres de la nostra escola començaran a mitjans d'aquest mes de desembre. L'endarreriment s'ha degut a motius purament administratius.

També ens ha assegurat que les obres acabaran a temps per a l'inici de curs, ja que hi ha antecedents d'obres més complexes que la nostra que s'han resolt en 7 mesos.

Esperarem pacientment a que arribi el dia 15 de desembre i, davant qualsevol moviment, no patiu que us avisarem.

Nou material per a l'escola

L'AMPA ja ha fet les compres per a l'escola amb els diners sobrants del curs anterior. S'ha comprat material esportiu, instruments de percussió per a l'aula de música i dos ràdio-CDs (per a anglès i una de les aules). Amb això complim amb el compromís que vam adoptar a l'inici de curs i que va ser aprovat per la totalitat dels membres assistents a l'assemblea

jueves, 3 de diciembre de 2009

Recollida de joguines


Com ja vam fer el curs passat, enguany tornarem a recollir joguines per donar al Centre d'Acollida de La Mercè. Us demanem que siguin joguines en bon estat (que no faltin peces, que no estiguin trencades,...), ja que serviran per a què uns altres nens juguin; no donem pas als altres coses que no ens agradaria rebre per als nostres fills. La recollida es farà el dia 9 de desembre, podeu deixar-les a l'escola al matí, ja que a la tarda les portarem al Centre.

SEGON TERMINI ACTIVITATS



Us fem saber que, abans del 15 de desembre, hauríeu de fer efectiu el segon pagament de les activitats extraescolars. Els imports són els següents:

Piscina: 37€ Anglès: 80€ Acollida matinal:200€

jueves, 5 de noviembre de 2009

CONSTRUCCIÓ DE L'ESCOLA


Se'ns ha informat des dels Serveis Territorials d'Educació a Tarragona que l'obra de construcció de la nostra escola començarà a finals d'aquest mes de novembre.

L'execució trigarà uns 7-8 mesos, per la qual cosa podem dir que L'ANY VINENT TINDREM EDIFICI AL SETEMBRE.

A mesura que tinguem més informació, anirem informant-vos.

miércoles, 4 de noviembre de 2009

Reunió informativa del darrer Consell Escolar


Avui s'ha fet la reunió informativa del darrer Consell Escolar. En ella s´ha decidit per unanimitat que, a partir d'ara, aquesta informació se farà individualment i per escrit. La informació de les decisions preses als propers Consells la trobareu a les bossetes dels vostres fills.

No obstant, si n'hi ha alguna informació rellevant que s'hagi de debatir i/o votar, se'n farà una reunió a banda.

miércoles, 28 de octubre de 2009

Reunió informativa Consell Escolar


El proper dimecres dia 4 de novembre, a les 5 i quart de la tarda, farem una reunió informativa del primer Consell Escolar del curs. El representant de l'AMPA al Consell ens explicarà què s'ha aprovat en ell. Us hi esperem!

jueves, 22 de octubre de 2009

RECOLLIDA DE ROBA ESPORTIVA



AVÍS IMPORTANT!!!!!

Us informem que el proper dilluns 26 d'Octubre es farà la recollida de la roba esportiva antiga (jaqueta del xàndall i samarretes) per tal que els del SEIBE les brodin, sense cap despesa per nosaltres. El divendres 30 d'Octubre la roba serà retornada ja brodada.
Cada peça de roba l'haureu d'identificar amb el nom del nen/a per tal d'evitar confussions (podeu posar pegat un esparadrap amb el nom del nen/a, per exemple)
Hi haurà un únic termini de recollida: qui no porti dilluns la roba, es quedarà sense brodat.

martes, 23 de junio de 2009

El nou edifici

Els mitjans de premsa de Tarragona s'han fet ressó del nou projecte de construcció de l'edifici del CEIP Tarragona. Us deixem alguns enllaços al respecte:

Diari de Tarragona

El Punt

lunes, 22 de junio de 2009

Presentació projecte nou edifici

Avui, després d'un llar i intens procés que va començar fa un any se'ns ha presentat oficialment el projecte de construcció del nou edifici per al nostre col·legi, el CEIP Tarragona!!!

Per a la presentació s'havia convidat a l'AMPA, pares i mares membres del Consell Escolar, Direcció i personal del CEIP, representants de les empreses adjudicatàries i tècnics de les diferents administracions a més dels mitjans públics convocats (Tarragona Ràdio, Diari de Tarragona, segur).

La presentació s'ha dut a terme a l'Institut Municipal d'Educació de Tarragona i hi han participat tant representants de l'Ajuntament de Tarragona com del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, encapçalats pel Sr. Sanahujes i el Sr. Villena.

La part tècnica de la presentació ha estat a càrrec de l'empresa adjudicatària del seu disseny, la qual ens ha parlat tant dels aspectes visuals, de la distribució i aulari així com altres aspectes d'interès per tots com la gestió energètica, l'impacte acústic de l'entorn o el sistema de ventilació i circulació d'aire. El més destacat del projecte està resumit en els següents aspectes:

  • Està dissenyat per acollir dues línies de primària i secundària amb el degut compliment de les darreres normatives aplicables en la construcció d'edificis d'aquestes característiques.
  • L'aspecte estètic està pensat per encaixar en els criteris de l'entorn on va ubicat, el ja famós PP2. El disseny i construcció es basa en parts prefabricades que guaranteixen una estandarització de les qualitats i agilitzen el procés de construcció per poder complir els plaços, en aquest cas, de 12 mesos de construcció aproximadament.
  • Les aules de primària i secundària tenen accessos independents a les seves pròpies àreas de pati i esbarjo.

  • L'edifici principal de dues plantes està en el costat contrari a l'autovia i té un accés al carrer amb un ampli porxo per donar aixoplug en dies de pluja.

  • A la part del darrera de l'edifici principal hi ha un segon edifici destinat com a ús principal de gimnàs, amb vestuaris i serveis independents. La comunicació entre ambdues peces és mitjançant un porxo de protecció.

  • Hi haurà dues pistes d'esport del tamany de pistes de bàsquet, utilitzables per altres esports de pilota.

  • Tant per la part del davant, en l'accés principal, com en la part del darrera està contemplat plantar-hi arbres que ofereixin ombra.

  • Cada aula de primària té un petit pati individual on els alumnes podran fer-hi petits treballs, grups, etc. Aquesta zona té sostre per evitar que es mullin en dies de pluja.

  • Hi haurà 3 aules per fer altres activitats, música, idiomes, desdoblaments...

  • Hi haurà una aula amb mitjans audiovisuals

  • Tota l'escola està enmarcada dins els requisits del projecte Heura, amb accés a internet sense fils a tot el recinte.

  • Els edificis compleixen la darrera normativa en matèria d'aïllament acústic; això juntament amb la ventilació i renovació de l'aire fa pensar als tècnics que el soroll provocat per la carretera pròxima no hauria de ser un inconvenient.

  • L'edifici destinat a gimnàs disposa de plaques solars al seu terrat per proveir d'energia elèctrica destinada a ACS.

  • Les finestres practicables tenen un sistema de lames per adaptar-se a totes les climatologies de l'any i poder evitar així la sobreexposició a les altes temperatures de l'estiu de forma directa a l'aula.

El que avui hem vist només és un resum breu del projecte; fins després de l'estiu l'empresa encarregada té plaç per ultimar tots els detalls. El més important és que fins i tot en aquestes circumstàncies l'escola nova hauria d'estar llesta per al setembre del 2010, objectiu que s'han marcat tant el Sr. Villena com els Sr. Sanahujes, màxims responsables de la matèria tant per part de la Generalitat a Tarragona com per part de l'Ajuntament.

Els propers pasos seran ja després de l'estiu, quan el projecte sigui definitiu i ja el temps vagi al nostre favor. Sembla que finalment es desencalla del tot la construcció del nou edifici i que en uns mesos veurem avanços significatius! Estarem atents...





sábado, 6 de junio de 2009

Ja tenim els aires condicionats

Us fem saber que el passat dimecres a les 5 de la tarda van portar els aparells dels aires condicionats a la nostra escola i durant el dijous i el divendres els van instal.lar.

Ens han confirmat que els aparells ja estan en funcionament als moduls de P4A i de P4B.


La Junta de l'Ampa