Mostrando entradas con la etiqueta Nova Escola. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta Nova Escola. Mostrar todas las entradas

sábado, 30 de enero de 2010

"3 colegios de la ciudad abrirán una nueva línea de P-3 en septiembre"

Us adjuntem l'article del dissabte 30 de gener del Diari de Tarragona, on s'informa de la ampliació de línees a tres escoles de la ciutat, entre les quals es troba la nostra escola.

jueves, 28 de enero de 2010

comença la construcció de l'escola

Com ja vam avançar, i encara que una mica endarrerides, el proper dilluns dia 1 començaran les obres de moviment de terres de la nostra escola. Tots els permisos d'obres estan concedits i l'acta de replanteig es signarà aquest mateix dilluns per part del Departament d'Educació, la constructora TAU-ICESA, GISA i l'estudi d'arquitectura.

Pel que sabem, els treballs de moviment de terra trigaran uns 15-20 dies, darrere els quals començarà a prendre forma l'edifici.

Ara el repte és acabar a temps per poder començar el curs amb tot l'equipament.

A la porta de l'escola n'hi ha penjat un retall de premsa amb la notícia que va donar el Diari de Tarragona avui. També us deixem un link amb les notícies de TAC 12, on vam sortir ahir:

http://tac12.lb.xalwebtv.ebdsoft.com/programa/107/noticies-12?a7eca8862593b770ffa28e0532e39562







jueves, 14 de enero de 2010

COMENCEN LES OBRES!!!!


El senyor Abellán, subdirector dels Serveis Territorials d'Educació a Tarragona, ens ha trucat avui per informar-nos que la setmana vinent començarà la construcció de l'edifici de la nostra escola. A més a més, ens ha assegurat que l'edifici estarà llest per començar el curs que ve a les noves instal·lacions.

viernes, 4 de diciembre de 2009

Aquest mes començaran les obres

Segons el Conseller d'Educació de l'Ajuntament de Tarragona, Sr. Sanahujes, les obres de la nostra escola començaran a mitjans d'aquest mes de desembre. L'endarreriment s'ha degut a motius purament administratius.

També ens ha assegurat que les obres acabaran a temps per a l'inici de curs, ja que hi ha antecedents d'obres més complexes que la nostra que s'han resolt en 7 mesos.

Esperarem pacientment a que arribi el dia 15 de desembre i, davant qualsevol moviment, no patiu que us avisarem.

jueves, 5 de noviembre de 2009

CONSTRUCCIÓ DE L'ESCOLA


Se'ns ha informat des dels Serveis Territorials d'Educació a Tarragona que l'obra de construcció de la nostra escola començarà a finals d'aquest mes de novembre.

L'execució trigarà uns 7-8 mesos, per la qual cosa podem dir que L'ANY VINENT TINDREM EDIFICI AL SETEMBRE.

A mesura que tinguem més informació, anirem informant-vos.

lunes, 22 de junio de 2009

Presentació projecte nou edifici

Avui, després d'un llar i intens procés que va començar fa un any se'ns ha presentat oficialment el projecte de construcció del nou edifici per al nostre col·legi, el CEIP Tarragona!!!

Per a la presentació s'havia convidat a l'AMPA, pares i mares membres del Consell Escolar, Direcció i personal del CEIP, representants de les empreses adjudicatàries i tècnics de les diferents administracions a més dels mitjans públics convocats (Tarragona Ràdio, Diari de Tarragona, segur).

La presentació s'ha dut a terme a l'Institut Municipal d'Educació de Tarragona i hi han participat tant representants de l'Ajuntament de Tarragona com del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, encapçalats pel Sr. Sanahujes i el Sr. Villena.

La part tècnica de la presentació ha estat a càrrec de l'empresa adjudicatària del seu disseny, la qual ens ha parlat tant dels aspectes visuals, de la distribució i aulari així com altres aspectes d'interès per tots com la gestió energètica, l'impacte acústic de l'entorn o el sistema de ventilació i circulació d'aire. El més destacat del projecte està resumit en els següents aspectes:

  • Està dissenyat per acollir dues línies de primària i secundària amb el degut compliment de les darreres normatives aplicables en la construcció d'edificis d'aquestes característiques.
  • L'aspecte estètic està pensat per encaixar en els criteris de l'entorn on va ubicat, el ja famós PP2. El disseny i construcció es basa en parts prefabricades que guaranteixen una estandarització de les qualitats i agilitzen el procés de construcció per poder complir els plaços, en aquest cas, de 12 mesos de construcció aproximadament.
  • Les aules de primària i secundària tenen accessos independents a les seves pròpies àreas de pati i esbarjo.

  • L'edifici principal de dues plantes està en el costat contrari a l'autovia i té un accés al carrer amb un ampli porxo per donar aixoplug en dies de pluja.

  • A la part del darrera de l'edifici principal hi ha un segon edifici destinat com a ús principal de gimnàs, amb vestuaris i serveis independents. La comunicació entre ambdues peces és mitjançant un porxo de protecció.

  • Hi haurà dues pistes d'esport del tamany de pistes de bàsquet, utilitzables per altres esports de pilota.

  • Tant per la part del davant, en l'accés principal, com en la part del darrera està contemplat plantar-hi arbres que ofereixin ombra.

  • Cada aula de primària té un petit pati individual on els alumnes podran fer-hi petits treballs, grups, etc. Aquesta zona té sostre per evitar que es mullin en dies de pluja.

  • Hi haurà 3 aules per fer altres activitats, música, idiomes, desdoblaments...

  • Hi haurà una aula amb mitjans audiovisuals

  • Tota l'escola està enmarcada dins els requisits del projecte Heura, amb accés a internet sense fils a tot el recinte.

  • Els edificis compleixen la darrera normativa en matèria d'aïllament acústic; això juntament amb la ventilació i renovació de l'aire fa pensar als tècnics que el soroll provocat per la carretera pròxima no hauria de ser un inconvenient.

  • L'edifici destinat a gimnàs disposa de plaques solars al seu terrat per proveir d'energia elèctrica destinada a ACS.

  • Les finestres practicables tenen un sistema de lames per adaptar-se a totes les climatologies de l'any i poder evitar així la sobreexposició a les altes temperatures de l'estiu de forma directa a l'aula.

El que avui hem vist només és un resum breu del projecte; fins després de l'estiu l'empresa encarregada té plaç per ultimar tots els detalls. El més important és que fins i tot en aquestes circumstàncies l'escola nova hauria d'estar llesta per al setembre del 2010, objectiu que s'han marcat tant el Sr. Villena com els Sr. Sanahujes, màxims responsables de la matèria tant per part de la Generalitat a Tarragona com per part de l'Ajuntament.

Els propers pasos seran ja després de l'estiu, quan el projecte sigui definitiu i ja el temps vagi al nostre favor. Sembla que finalment es desencalla del tot la construcció del nou edifici i que en uns mesos veurem avanços significatius! Estarem atents...





miércoles, 22 de octubre de 2008

Torres fora!!!

Finalment i després d'un llarg procès d'anades i vingudes ja us podem confirmar que la Generalitat ha acceptat el terreny de mans de l'Ajuntament de Tarragona!!!!!!

martes, 2 de septiembre de 2008

Notícia a El Punt

Un dels pares del CEIP, ens ha fet arribar aquesta notícia que creiem que és molt important per la futura construcció de la nova escola i l'ampliació del solar actual, us invitem a llegir-la.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2982958

També hem pogut llegir:

miércoles, 27 de agosto de 2008

JA HA COMENÇAT LA RETIRADA DE LES TORRES

De Obres a les Torres
Doncs si, han arribat bones notícies, els que passeu tot sovint pel solar de la futura escola, haureu pogut veure que ja han començat les obres de retirada de les torres i el corresponent soterrament de la línea.

Segons el full que es pot llegir a l'obra, la data d'inici de la retirada va ser el 21/08/08 i duraran fins el 21/09/08, l'empresa contractada és ALUPU SL.

Sembla ser que les coses comencen a anar bé, curs nou vida nova.

Us adjuntem fotos de l'estat de les obres, actulament (27/08/08) s'ha fet la rasa per canalitzar la línea des del punt que la línea passarà per sota la carretera fins a tocar al solar de l'escola i d'allà baixa fins a mig carrer. Us invitem a fer-hi una passejada.

La Comissió